București
+40790596969

Întrebări frecvente

Ne bucurăm să-ți fim de ajutor. Aici sunt câteva din cele mai frecvente întrebări. Dacă nu ai găsit răspuns, nu ezita să ne suni sau să ne lași un mesaj.

Care sunt aspectele legale de care angajatorul trebuie să țină cont?

Salariul minim nu poate fi mai mic decât salariul minim pe economie din România sau, dacă este cazul, decât salariul stabilit de contractele colective cu caracter obligatoriu în sectorul dumneavoastră de activitate. Timpul maxim de lucru și perioadele minime de odihnă stabilite de legea română în funcție de domeniul de activitate trebuie respectate. Sănătatea și siguranța la locul de muncă revin în sarcina dumneavoastră, ca și în cazul unui angajat de naționalitate română. Condițiile de angajare pentru tineri și femei însărcinate cad, de asemenea, sub incidența legii române și trebuie respectate întocmai. Discriminarea devine o problemă tot mai acută în societatea zilelor noastre și se pedepsește de către autoritățile române. Vă sfătuim să aveți în vedere egalitatea de tratament între femei și bărbați și alte norme privind prevenirea discriminării, cu atât mai mult cu cât angajatul dumneavoastră nu este cetățean român.

Există avantaje fiscale sau de altă natură dacă angajezi cetățeni din spațiul extracomunitar?

Nu există avantaje fiscale pentru aceia dintre dumneavoastră care doriți să angajați cetățeni străini.

Ce limbi străine cunosc candidații recrutați de Prime Personal?

În funcție de cerințele companiilor românești care apelează la echipa noastră, ne asumăm recrutarea angajaților care corespund cel mai bine criteriilor de angajare. Din experiența noastră, asiaticii învață repede limba română fiindcă au deschidere și dorință de adaptare. Dar pentru început, li se cere să poată comunica în limba Engleză.

Ce se întâmplă dacă intru în faliment?

Deși ne-am dori să nu intrați în faliment, situațiile de forță majoră pot apărea. Pandemia ne-a pregătit și pentru astfel de situații. Pentru că vizele de muncă și permisele de ședere ale muncitorilor asiatici sunt valabile 2 ani, în cazul în care contractele de muncă prevăd clauze de forță majoră și aceste situații neprevăzute apar înainte de expirarea lor, dacă ne solicitați ajutorul, ne vom strădui să plasăm muncitorii către alți angajatori.

Cum se realizează plata pentru serviciul de recrutare?

Plata procesului de recrutare se realizează în 4 tranșe: Tranșa 1 – în momentul semnării contractului, atunci când procesul de recrutare începe Tranșa 2 – în momentul obținerii avizelor de muncă în România Tranșa 3 – în momentul în care vă aducem muncitorii Ultima tranșă – în momentul în care se aplică pentru permise de sedere.

Se pot negocia costurile?

Nu există un preț unic în piață, ofertele noastre sunt personalizate și negociate. Este important și raportul calitate/preț (stabilitate, siguranță, program de lucru prelungit, seriozitate). Costul documentelor este unul standard, bani care se duc către autoritățile locale (Aviz de muncă, Permis de ședere).

De ce durează 3-4 luni aducerea muncitorilor?

Procesul de aducere a muncitorilor asiatici este unul foarte complex, iar timpul de aducere de 3-4 luni de la selecție reiese din procedurile legale, necesare și obligatorii, însă adesea merită așteptat. Avem soluții și la acest capitol! Recrutarea trebuie făcută atent și corect, pentru a livra cea mai buna calitate, conform fișei postului și conform cu ceea ce găsim in Asia. Pentru acest proces avem nevoie între o săptămână și o lună, în funcție de calificare și de oferta financiara a angajatorului. Întocmirea avizului de muncă durează între 1 și 2 luni la autoritățile locale, iar viza de muncă durează între 2 săptămâni și 2 luni, în funcție de țara de proveniență a asiaticilor.

Dacă nu știu să facă pentru ceea ce au fost recrutați sau nu fac față?

Noi recrutăm doar candidații care au mai lucrat în industrii conexe, informam candidații din timp despre activitatea pe care o vor desfășura în România, programul și toate celelalte aspect necesare. Îi testăm dacă este cazul, fie online fie ne deplasăm la fața locului dacă situația o cere (un număr mare de angajați). Interviul de asemenea se poate face online, iar angajatorul poate face selecția pe baza acestor interviuri în timp real sau înregistrate.

Dacă nu se găsesc angajații de care am nevoie?

Asia este foarte mare și țările din care recrutăm sunt multe (Nepal, India, Sri Lanka, Bangladesh, Vietnam, Indonezia, Filipine, Egipt, Pakistan). În total sunt peste 20 de agenții cu care colaborăm pentru recrutare. Agențiile au experiență îndelungată și baze de date bogate, este imposibil să nu găsim candidații doriți.

Care este rolul meu ca angajator în procesul recrutării?

Chiar dacă partea cea mai birocratică cade pe umărul nostru, vom avea nevoie de puțin ajutor din partea dumneavoastră ca angajator: Noi facem recrutarea dar dumneavoastră aveți ultimul cuvânt pe partea de selecție, fie pe bază de interviu înregistrat, fie interviu live direct cu potențialii muncitori. Avem nevoie de asistență pe partea de contracte și împuternicire pentru depunerea avizelor de muncă și obținerea vizelor și permiselor de reședință. Și nu în ultimul rând vom putea colabora pe partea de logistică (cazare și mese) precum și procesul de inducție și adaptare la cultură.